به تعداد ۲۳باب آشیانه صحی در ولایت بامیان به بهره‌برداری سپرده شد

به تعداد ۲۳باب آشیانه صحی در ولایت بامیان به بهره‌برداری سپرده‌ شد

امروز(سه شنبه/۳۰عقرب) دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان خبر داده است که، ۲۳ باب آشیانه صحی با هزینه ۴۲۰هزار دالر امریکایی در مرکز و پنج ولسوالی ولایت بامیان به بهره برداری سپرده شد.

در خبرنامه به نقل از داکتر محمود سجادی، مسول ولایتی موسسه موف آمده است که از این میان ۱۱ آشیانه صحی جدید ساخته شده و ۱۲ باب دیگر آن ترمیم شده است. خبرنامه می‌افزاید؛ این پروژه با کمک مالی صندوق جمعیت وجهی سازمان ملل متحد ، توسط موسسه موف تطبیق شده است.

همچنان خبرنامه به نقل از آقای سجادی می افزايد: این ۲۳ آشیانه صحی به شکل اساسی و پخته در بخش‌های: داخله اطفال، زایمان،تغذی، مراقبت های قبل از ولادت و بعد از ولادت و تنظیم خانواده، در ولسوالی های شیبر، یکاولنگ۱ ، یکاولنگ۲ ، پنجاب و مرکز ولایت بامیان سخته شده است.

به نقل از خبرنامه، اسحق صاحب زاده، معین مالی و اداری وزارت صحت عامه، از به بهره برداری سپرده شدن این ۲۳ آشیانه صحی استقبال کرده و گفته است، وزارت صحت عامه کشور تلاش می‌نماید تا مشکلات مردم بامیان را در بخش های ارئه خدمات صحی و ایجاد مراکز صحی بیشتر با همکاری موسسات همکار حل نماید.

همچنین در خبرنامه آمده که، عبدالله‌ سرحدی والی بامیان از مسولان تمویل کننده و موسسه تطبیق کننده که در بخش صحت فعالیت میکنند، خواسته است که تلاش نمایند، بدون تبعیض‌های قومی و سمتی،خدمات صحی را برای مردم ارائه نمایند.

گزارشگر: عبدالوصیل سخی‌زاده