چهار هزار موتر بی اسناد در بامیان ثبت شده است

چهار هزار موتر بی اسناد در بامیان ثبت شده است

صدیق الله شاهین، فرمانده امنیه ولایت بامیان طی یک نشست خبری امروز(سه شنبه۹ جوزا)، از ثبت ۴۰۰۰ موتر بی اسناد در مدریت ترافیک فرماندهی این ولایت خبرداد.

فرمانده امنیه بامیان، از رانندگان موتر های یک کلید و بی اسناد خواست که تا زمان تعین شده موتر های خود را به خاطر اخذ نمبرپلیت و اسناد، ثبت نمایند. به گفته وی در غیر آن با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد و موتر های آنان جمع آوری می‌شود.

قرار گفته های آقای شاهین، ثبت موتر های بی اسناد و توزیع اسناد برای آنها در تأمین امنیت و کاهش جرایم جنایی مفید است.

ابوالحسن فاضلی، یکی از رانندگان؛ از توزیع اسناد برای موتر های یک کلید یا ویشکی خوشبین است و از سوی هم از حکومت می‌خواهد که هزینه آن را کاهش دهد. به گفته او هزینه تعیین شده فعلی از توان رانندگان بالا است. وی میگوی:《 نسبت به موتر بی اسناد، موتر اسناد دار خوب است؛ مشروط به اینکه از هر نفر ۲۵هزار افغانی نگیرد.》

عبدالحکیم حسینی نیز از ثبت موتر های بی اسناد ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید که، با ثبت موتر های بی اسناد و اخذ اسناد به آنها، امنیت موتر و قیمت موتر ها بالا می‌رود. آقای حسینی که یک راننده موتر شهری در بامیان است، از سطح پایین کار شاکی است و هزینه تعین شده برای اخذ اسناد را از توان رانندگان بلند می‌داند. وی نیز از حکومت سرپرست می‌خواهد که هزینه اسناد را کاهش دهد.

گزارشگر: عبدالوصیل سخی‌زاده