مختار احمدی ولسوال یکه ولنگ چگونه گرفتار و در این مدت در کجا نگهدای میشد؟

مختار احمدی چگونه ناپدید شد و در کجا انتقال داده شده بود؟

حاجی مختار احمدی ولسوال یکه ولنگ(۱) در ۳ ثور سال‌جاری از مرکز ولایت بامیان( قریه تی بودتی) ناپدیدشد. تا هنوز از سرنوشت ولسوال خبری نبود و مسئولین ولایت بامیان هم از چگونگی بازداشت آقای احمدی چیزی نمی‌گفت و از این موضوع اظهار بی‌خبری میکردند. اما شب گذشت بعد از ۲۱ روز آقای احمدی از قید رها شدند.

صبح امروز جمعه( ۲۳ ثور) مسئولین درجه‌یک این ولایت به شمول والی، رئیس استخبارات، فرمانده امنیه و مختار احمدی ولسوال یکه ولنگ، در این مورد با رسانه‌ها سخن گفتند و در مورد جزئیات گرفتاری صحبت نمودند.

حاجی مختار احمدی ولسوال یکه ولنگ گفت: در ۲۳ ثور از مرکز بامیان توسط افراد ناشناس دستگیر و بعد از بستن چشم ام به کابل انتقال داده شدم و اما نمی دانستم در کجای کابل نگهداری می‌شدم و این را هم نمیدانستم توسط کدام یکی از ارگان‌های امنیتی بازداشت شده بودم و فقط این را میدانستم که توسط یکی از شاخه‌ای نهادهای امنیتی دربند هستم و در این مدت مورد بازپرس و تحقیق قرارگرفتم.

آقای احمدی همچنان افزود: یک سوئی تفاهم که ایجاد شده بعد از ۲۱ روز تحقیق بی‌گناه شناخته شده و شب گذشته (جمعه‌شب) در شاهراه کابل- بامیان با دو محافظ، موتر و دو میل اسلحه که در اختیار داشتم رها گردیدم.

و اما ولسوال نگفت که ایشان را به کدام دلیل بازداشت کرده بودند.

پیش از این برخی رسانه‌ها ریاست استخبارات بامیان را در ارتباط به مفقود شدن آقای احمدی متهم کرده بودند و اما امروز قاری بلال رئیس استخبارات این ولایت، دست داشتن اش را نسبت به ناپدید شدن ولسوال رد کرد و تاکید کرد که ممکن گرفتاری و تحقیق از سوی ارگان‌های امنیتی بوده باشند ولی ما در جریان نبودیم.

ازسوی دیگر مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، از تدابیر شدید امنیتی در این ولایت خبر داده، گفت: ناپدیدشدن ولسوال ما را وا داشتند که ما تدابیری شدیدامنیتی را در سراسر این ولایت اتخاذ نماییم و گشت زنی‌های امنیتی را از طرف شب و روز بیشتر بسازیم.

والی بامیان همچنان تاکید کردند که مسئولین این ولایت، برای رهای و آزاد شدن حاج مختار احمدی تلاشی شبانه‌روزی را کردند که تا در نتیجه آزاد شد.

گزارشگر: حمیدالله عارفی