برای صد فامیل مستحق در ولایت بامیان از طرف بنیاد خیریه سعادت بانو به حمایت مالی بنیاد امداد رسانی افغانهایی مقیم آمریکا بسته مواد غذای توزیع شد.

برای صد فامیل مستحق در ولایت بامیان از طرف بنیاد خیریه سعادت بانو به حمایت مالی بنیاد امداد رسانی افغانهایی مقیم آمریکا بسته مواد غذای توزیع شد.

امروز شنبه ۹ دلو برای صد فامیل بی بضاعت از طرف بنیاد خیریه سعادت بانو و به حمایت مالی بنیاد امداد رسانی افغانهایی‌مقیم آمریکا(ARA) بسته مواد غذای شامل ( یک بوجی آرد، یک بوجی برنج ۲۴.۵ کیلوی، لوبیا، چای، نمک و کرایه موتر) که قیمت مجموعی آن ۶۶۳۰ افغانی میشود در استدیوم ورزشی روح الله نیکپا در مرکز ولایت بامیان توزیع شد.
مصطفی کمال مسئول توزیع این برنامه بشردوستانه به رادیوبامیان گفت: ما برای صد فامیل مستحق که قبلا توسط تیم سروی و نظارت ما تشخیص شده و شامل مرکز و ولسوالیها میباشند بسته موادغذایی به قیمت مجموعی ۶۵۰۰۰۰ افغانی توزیع کردیم و تلاش میکنیم این برنامه بشردوستانه در آینده هم ادامه داشته باشند.
صابره عوض یکی از گیرنده‌های بسته مواد غذای به رادیوبامیان گفت: من مریض هستم بخاطر تداوی ام پول قرض گرفتم و شوهرم ایران رفته و در خانه هم مواد خوراکه ندارم و این کمک بخش از مصارف روز مره مرا کفایت میکند.

انیس گل باشنده مرکز این ولایت خانمی یکی از زخمیان حادثه چهارم قوس سال ۱۳۹۹ از چرخه روزگار شکایت داشتن و به رادیوبامیان گفت: در فامیل شش نفر هستیم شوهرم زرنج داشتن در بازار کار میکرد و در حادثه خونبار ۴ قوس ۱۳۹۹ زخمی شد او فعلا معلول شده کار نمیتواند، نبود مصارف روز مره مثل نان و زغال‌سنگ، زندگی عادی را برایمان تنک کرده و حتی تکلیف روانی پیدا کردیم.
محمدحسین باشنده روستای قرغنتو از ناملایمات زندگی و از بهر شدت فقر آهی میکشند، وضعیت مالی و زندگی خود را صفر گفته و حتی میگوید نان شب و روز خود را به مشکل پیدا میتوانم.

همزمان با تحول قدرت در افغانستان قیمت موادارتزاقی و سوختی بالا رفته و همچنان درآمد و نبود شغل، سیر نزولی خود را می پیمانند.
گزارشگر: حمیدالله عارفی- رادیو بامیان