سیمینار کار آفرینی با اشتراک بیش از ۱۰۰نفر در بامیان برگزار شد

سیمینار کار آفرینی با اشتراک بیش از ۱۰۰نفر در بامیان برگزار شد

امروز(چهارشنبه، ۱۴ سنبله) سیمینار کار آفرینی با اشتراک حدود ۱۰۰ نفر، در مؤسسه تحصیلات عالی بامیکا در شهر بامیان برگزار شد.

قدرت الله رها رئیس موسسه تحصیلات عالی بامیکا هدف از برگزاری این سیمینار را یک نیاز خواند و گفت‌ با توجه به اینکه روزانه با فارغ شدن جوانان تحصیل کرده از دانشگاه ها و پیوستن آنان به جمع افراد بیکار، نیاز بر این بود که سیمینار کار آفرینی را برگزار کنند.

در همین حال، شماری از دانشجویان در بامیان که عنقریب سند فراغت خود را بدست می‌آورند برگزاری سیمینار کار آفرینی را سود آور می‌دانند.

حبیب الله سلطانی، یکی از دانشجویان دانشگاه بامیان میگوید: برگزاری سیمینار ها برای ترویج کار آفرینی مهم است. وی میافزاید: هستند جوانانی که ایده خاموش برای ایجاد کار دارند اما نمی‌توانند عملی بسازند، اینگونه سیمینار ها برای جوانان تحرک ایجاد میکند و راه عملی کردن ایده های شغل زایی را برایشان نشان میدهد.

از سوی هم این دانشجویان می‌گویند که تعداد زیاد جوانان، توانایی مالی ایجاد کار را ندارند و از نهاد های دولتی و موسسات داخلی و خارجی میخواهند که برای آنان زمینه های شغلی را فراهم نمایند.

آنان تاکید می‌کنند، که اگر زمینه سرمایه گزاری در کشور فراهم نشود و آمار بیکاری افزایش پیدا کند، جامعه از رشد بازمانده و از دیدگاه توسعه و رفاه اجتماعی عقب‌گرد خواهد داشت.

در عین حال، غلام علی درویش یکی دیگر از این دانشجویان، بی‌کاری در میان جوانان را عامل عمده مشکلات روانی، اقدام به خود کشی، مهاجرت های غیر قانونی و فرار جوانان تحصیل کرده از کشور عنوان می‌کند و از حکومت و دیگر نهاد ها می‌خواهد که زمینه کاری را برای جوانان فراهم کنند.

مسؤلان مؤسسه تحصیلات عالی بامیکا می‌گویند که از سه سال به اين طرف، برای اینکه فاصله میان نهاد های علمی و بازار کار را به صفر نزدیک کنند، سیمینار های کار آفرینی را به همکاری بعضی از مؤسسه ها برگزار کرده اند.

گزارشگر:عبدالوصیل سخی زاده