برگزاری برنامه‌‌ نقش جوانان در تحکیم وحدت ملی

برگزاری برنامه‌‌ نقش جوانان در تحکیم وحدت ملی

برنامه‌ نامه نقش جوان در انسجام اجتماعی تحت عنوان مکانیزم صدای مردم افغانستان از سوی موسسه TLO امروز ۲۰ اسد ۱۴۰۳ در مرکز بامیان برگزار شد.

در این برنامه مولوی عبدالله سرحدی والی این ولایت اشتراک کرده، گفت:مشکلات برای جوانان مثل فرار از منزل، مبتلا شدن به موادمخدره ۲۵ سال به این طرف به وجود آمده است و ما تلاش می کنیم این موارد را از بین جوانان ریشه کن کنیم.

آقای سرحدی در همین برنامه که برای خانم ها بطور جداگانه برگزار شده به اشتراکین گفت:
ا. اسلامی در تامین حقوق و جایگاه خانم‌ها در جامعه اهمیت ویژه قایل بوده و متعهد بر تامین تمام حقوق و جايگاه زنان در جامعه میباشد.

وزیر احمد ستیز، هدف از برگزاری این برنامه را ایجاد روابط نیک بین جوانان و تاثیرات جوانان بالای فرهنگ ‌سازی مثبت، ایجاد وحدت ملی و انسجام مردمی برگزار عنوان کرد.

او افزود؛ در این برنامه فرصت برای جوانان فراهم شده تا روی مشکلات شان و راه‌‌های‌حل آن بحث کند و در اخیر نظریات خود را با مسئولان شریک نمایند.

نقوی یکی اشتراک کننده این برنامه نبود فرصت‌های شعلی را برای جوان یکی از عمده ترین موارد عنوان کرد که در این ولایت موجود است.

آقای نقوی برای حل این مشکلات، استخراج معادن، سهم دادن جوان در فرصت‌های کاری با در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به عنوان پیشنهاد در برنامه مطرح کرد.

این برنامه‌، بطور جداگانه با اشتراک ۱۵۰ جوان پسر و ۱۲۰ جوان دختر برگزار شده بودند.‌

گزارشگر:حمیدالله عارفی