شماری از کوهنوردان قله شاه‌فولادی را فتح کردند

شماری از کوهنوردان قله شاه‌فولادی را فتح کردند

بر اساس اطلاعات خبرنامه‌ای آمریت تربیت بدنی و ورزش ولایت بامیان ۱۱ تن کوهنورد از ولایت های بامیان، هرات و یک شهروند ایرانی روز یکشنبه ۳۱ سرطان ۱۴۰۳، قله شاه فولادی را که ۵۱۴۰ متر از سطح بحر بلند است فتح کرده‌اند.

طبق معلومات خبرنامه، هدف از بالا رفتن این کوهنوردان به قله شاه فولادی، هماهنگی بین ورزشکاران در داخل و خارج کشور و به نمایش گذاشتن جاذبه های طبیعی کشور در سطح بین‌المللی عنوان شده است.
خبرنامه می افزاید، غلام علی رضایی ،علی یاور یارا، مرتضی نجفی، سعید هادی هدایت و محمد طاهر فروغ از ولایت بامیان، عبدالقدیر فطرت و عزیز احمد صادق از ولایت هرات و رسول جعفر زاده از کشوری جمهوری اسلامی ایران طی یک سفر ورزشی به ولایت بامیان برای دومین بار در سال ۱۴۰۳ خورشیدی به قله شاه فولادی سفر کرده‌اند.

خبرنامه علاوه کرده است، تنها سه نفر به دلیل مشکلات صحی و نداشتن تجهیزات کامل، نتوانسته اند بیش از ۵۰۰۰ متر را بالا بروند.

اداره تربیت بدنی و ورزش بامیان گفته، این اداره از کوهنوردان یاد شده با اهدای تقدیر نامه و تصديق نامه از فتح قله‌شاه‌فولادی قدردانی به عمل آورده است.

قله شاه فولادی بلند ترین قله کوه بابا در ولایت بامیان است، که به دلیل بلند بودن و داشتن راه های دشوار گذر، کوهنوردان انگشت شمار توانسته اند خود را به آن قله برسانند.
حنیفه حقجو – بامیان