افتتاح نمایشگاه “گنجینه” در بامیان

افتتاح نمایشگاه گنجینه در بامیان

امروز یک‌شنبه ( ۱ اسد ۱۴۰۳) نمایشگاه تولیدات داخلی تحت عنوان ” گنجینه” در مرکز این ولایت مقابل “بودایی صلصال” افتتاح شد

محمد خیبر هیوادمل رئیس شرکت تبلیغاتی باشی و برگزار کننده این نمایشگاه به رادیوبامیان گفت: این نمایشگاه با همکاری ریاست صنعت و تجارت برگزار شده و ما تلاش می نماییم که فضا را مساعد بسازیم تا مردم کشور ما از محصولات که در داخل کشور تولید می‌شوند و کاملآ اورگانیک است آشنا شوند و استفاده کنند.
او همچنان افزود، فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی باید تقویت و گسترش پیداکنند تا شرکت‌های داخلی تشویق و حمایت شوند.

عبدالقاسم نعمانی رئیس تفتيش وزرات صنعت‌ وتجارت نیز در این برنامه گفت: این نمایشگاهی ۵ روزه می‌تواند روی نمایی خوبی از محصولات که در داخل کشور تولید می‌شود باشد.

وی همچنان افزود که در بیست سال اخیر توجه خاصی به صنایع داخلی صورت نگرفته است و باید توجه خواصی روی تولیدات داخلی صورت گیرند.

عبدالله سرحدی والی این ولایت در این برنامه عنوان کرد که بیگانگان در تلاش است تا اقتصاد و فرهنگ ما را تخریب نمايد، ما باید آگاهانه عمل نماییم و نگذاریم آنان به این هدف شوم شان برسند.

وی از صنعت کاران کشور خواست تا اجناس بی کیفیت را وارد کشور نکنند و از این زاویه به مردم شان صدمه‌ نرسانند.

آقای سرحدی همچنان از مردم خواست تا از صنایع داخلی کشور حمایت کند و تا زمانی که تولیدات داخلی وجود داشته باشد از صنایع بیرونی استفاده نکنند.

فاطمه احمدی یکی از دکانداران نمایشگاه “گنجينه” به رادیو بامیان می‌گوید که برگزاری همچون نمایشگاها می‌تواند برای رشد صنعت داخلی مفید واقع شود.‌ وی تاکیدمی کند که توسط این نمایشگاه‌ها می‌تواند مشتری های بیرون از ولایت و بیرون از کشور پیدا کند.

وی از حکومت خواست همچون نمایشگاهی را در دیگر ولایات نیز برگزار کنند

قرار است این نمایشگاه تا ۵ اسد بروی مراجعین و سیاحین باز باشند و در این نمایشگاه تولیدات داخلی مثل صنایع دستی، لبنیات، آهن و … به روی دید بازدیدکنندگان قرار گرفته هست.
ملکه عادلی- بامیان