ایجاد سیستم ملی معلوماتی و مدیریت حوادث در بامیان

ایجاد سیستم ملی معلوماتی و مدیریت حوادث در بامیان

طبق اطلاعات خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان، آمر سیستم ملی معلوماتی و مدیریت حوادث اداره ملی مبارزه با رویداد های طبیعی، امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ سرطان)، در دیدار با والی بامیان، گفته است، سیستم جدید ملی معلوماتی و مدیریت حوادث به زودی ایجاد خواهد شد.

در خبرنامه آمده است، سمیع الله حیات گفته با ایجاد این سیستم جدید، گزارش های تمام رویداد های طبیعی، توزیع مواد کمکی نهاد های دولتی و غیر دولتی در سطح ولایت که از سوی اداره رسیدگی به رویداد های طبیعی این ولایت صورت می‌گیرد ثبت گردد.

به نقل از خبرنامه، آقای حیات در رأس هیئت اعزامی اداره ملی رسیدگی به رویداد های طبیعی، هدف از ایجاد سیستم جدید ملی معلوماتی و مدیریت حوادث را، ایجاد سهولت و شفافیت در توزیع کمک های بشردوستانه برای آسیب دیدگان ناشی از رویداد های طبیعی و گزارش ها و آمار خسارات ناشی از رویداد های طبیعی در این ولایت عنوان کرده است.

اطلاعات خبرنامه می‌رساند که، هدف دیگر هیئت اعزامی اداره ملی رسیدگی به رویدادهای طبیعی، برگزاری برنامه آموزشی ارتقای ظرفیت برای کارمندان اداره رسیدگی به رویداد های طبیعی این ولایت بوده است.

این در حالی است که، تنها در چهار ماه اول سال جاری خورشیدی، رویداد های طبیعی به ویژه سرازیر شدن سیلاب ها در سطح ولایت بامیان، تلفات جانی زیادی دری پی داشته و خسارات هنگفتی به مردم وارد کرده است.

در همین حالی، کمک‌ های غذایی وغیر غذایی بشردوستانه از سوی نهاد های دولتی و غیر دولتی با هماهنگی اداره رسیدگی به رویداد های طبیعی این ولایت به آسیب دیدگان این گونه رویداد ها توزیع شده است؛ خانواده های آسیب دیده اما، این کمک ها را بسنده نمی‌دانند و خواهان توزیع کمک های بیشتر شده اند، تا به گفته آنان، بخش از مشکلات آنان مرفوع شود.

گزارشگر: عبدالوصیل سخی زاده