گفتمان و جلسه گزارش دهی شاروالی بامیان به شهروندان برگزار شد

گفتمان و جلسه گزارش دهی شاروالی بامیان به شهروندان برگزار شد.

امروز( یک شنبه ۱۴ سرطان) گفتمان شهری و گزارش دهی ربع‌وار ریاست شاروالی بامیان برای شهروندان، بابت ربع اول سال مالی ۱۴۰۳ با حضورداشت مقامات محلی وکلای گذر، رسانه ها و سایر اقشار مردم ولایت بامیان در مقر ریاست شاروالی بامیان برگزار شد.

مولوی روزی محمد افکار شاروال بامیان طی سخنانش برای مردم گفت: همان قسم که مردم عزتمند بامیان به طریقه های مختلف برای شاروالی پول می‌دهد و اجازه سوال را هم دارد که این پول ما به کجا مصرف می‌شود.

مولوی افکار همچنان از مردم ولایت بامیان خواست که مثل همیشه با ریاست شاروالی همکار بوده و در هنگام پرداخت پول صفای، مالیات و غیره را در اسرع وقت به ریاست شاروالی تسلیم نموده تا این ریاست در شکوفایی این شهر نقش فعالی داشته باشد.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان در این برنامه گفت: فعلا ریاست شاروالی به همکاری همه شما مردم بامیان ضرورت دارد.”

مولوی سرحدی همچنان افزود: امروز جلسه ریاست شاروالی است یعنی روز جواب گوی این ریاست به شهروندان است پس هر شهروند بامیانی می‌تواند بطور آزادانه از کارکرد، فعالیت، عواید و مصارف این ریاست سوال نموده و آگاهی داشته باشد.

علی آرمان مدیر مالی و اداری ریاست شاروالی ولایت بامیان در رابطه به تطبیق پلان ها و کارکرد های، عرضه خدمات متوازن انکشافی، اقتصادی و بهبود حکومتداری خوب شهری و مصارف این شاورالی صحبت نمود.

در همین حال آقای آرمان افزود: در سه ماه نخست سال جاری ریاست شاروالی بامیان ۵ ملیون ۴۳۵ هزار ۴۱۲ افغانی از عواید ثابت و غیر ثابت جمع آوری نموده که از این مجموعه عواید ۳ملیون ۸۲۰ هزار ۳۰۰ افغانی را جهت پروژه های انکشافی، معاشات و مصارفات به مصرف رسانده است.

همچنان آقای آرمان از پاکسازی سیلبرها، ترمیم سرک‌ها، ساخت پل و پلچک ها و تطبیق پلان‌های اجتماعی و انکشافی متناسب با پلان و بودجه این ریاست در سال جاری خبر داده است.

عزیز الله فطرت وکیل گذر ناحیه سوم شهر بامیان از برگزاری چنین برنامه‌های ریاست شاروالی بامیان قدر دانی نموده و گفت: شاروالی یک نهاد مردمی است و همان قسم که عواید شان از مردم است و تمام کارکرد ها و فعالیت های ایشان نیز برای مردم است.

قابل یادآوری است که در این برنامه مردم پیشنهادات خود را ارائه نموده و به سوالات شهروندان نیز پاسخ داده شدند.

گزارشگر: مهدی امینی