سیلاب مرگبار تمام اعضای دو خانواده‌‌ای بامیانی را به کام مرگ فرستادند

سیلاب مرگبار تمام اعضای دو خانواده‌‌ای بامیانی را به کام مرگ فرستادند

جاری شدن سیلاب در قریه‌های پودینه‌تو، هزارچشمه و دزدان چشمه‌ی ولسوالی یکه ولنگ۱ ولایت بامیان ۱۷ تن را که اعضای دو فامیل بودند از بین برده و منازل مسکونی شان را تخریب کرده است.‌
صبور فرزان سیغانی سخنگوی والی بامیان طی ارسال یک خبرنامه به رادیو بامیان معلومات داده است که روز گذشته( ۵ سرطان ۱۴۰۳) جاری شدن سیلاب ویرانگر در دهکده‌های دزدان چشمه‌، هزار چشمه و پودینه‌تو از مربوطات ولسوالی یکه‌ولنگ ۱ این ولایت، خسارات هنگفت جانی و مالی برجای گذاشته ‌اند.

به گفته ای آقای‌سیغانی در این حادثه طبیعی ۱۷ تن که تماما اعضای ۲ فامیل بودند شامل زنان، کودکان و مردان می شوند جان‌باخته، ۳۵ مواشی تلف شده و همچنان خسارات هنگفت بالای زراعت مردم محل وارد شده است.

در خبرنامه آمده است، مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان به محل حادثه شتافته، با متضررین دلجوی کرده و به کمک مردم محل اجساد ۷ تن از جان‌باختگان را از بین گِیل بیرون کشیده و اجساد ۱۰ دیگر هنوز مفقود الاثر است.

آقای سیغانی‌گفته است قرار است بزودی هیئت متشکل از نماینده مقام ولایت، ریاست مبارزه باحوادث طبیعی و نماینده‌های موسسات امدادی بخاطر بررسی خسارات و رسانیدن کمک‌های اولیه به متضررین به ساحه اعزام شوند.

قابل‌ یادآوری است قریه‌های پودینه‌تو، هزارچشمه و دزدان چشمه‌ تقریبا ۱۵۰ کیلومتر از مرکز ولسوالی یکه‌ولنگ ۱ فاصله دارند. مکن فاصله راه، روند کمک رسانی به آسیب‌دیدگان را به کندی مواجه سازند. این قریه‌ها در نوارمرزی ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان موقعیت دارند.

گزارشگر: حمیدالله عارفی