نزدیک به ۱۰۰هزار گردشگر از مکان های تاریخی و تفریحی بامیان در ایام عید و یک هفته پسین دیدن کرده اند

نزدیک به ۱۰۰هزار گردشگر از مکان های تاریخی و تفریحی بامیان در یک هفته پسین دیدن کرده اند

چهارشنبه/۶ ماه سرطان، آژانس اطلاعاتی باختر در گزارشی به نقل از مولوی صفی الله رائد رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان نوشته است که در یک هفته پسین و رخصت‌های عید قربان حدود ۹۲هزار گردشگر داخلی و ۹۲تن گردشگر خارجی از مکان های تاریخی و تفریحی این ولایت دیدن کرده اند.

کارشناسان صنعت گردشگری، این صنعت را سومین منبع عایداتی مردم بامیان می‌دانند. سید عبدال سجادی استاد دانشگاه بامیان میگوید، با ورد هر گردشگر در یک مقصد گردشگری حد اقل پنج نفر به گونه مستقیم صاحب شغل می‌شوند.

هوتل داران، کسبه کاران و فروشندگان صنایع دستی زنان در بامیان می‌گویند که با آغاز فصل گردشگری در بامیان و با ورود گردشگران داخلی وخارجی در این ولایت کار و بار آنان رونق بیشتر میگیرد و فروشات آنان چندین برابر می‌شود.

سلما احمدی، مسول انجمن صنایع دستی ضحاک، ۷سال است که صنایع دستی را تولید و به فروش می رساند. وی میگوید؛ ۱۲۰ خانم در ولایت های بامیان و دایکندی با او همکار است. به گفته خانم احمدی، علاقه مندان صنایع دستی زنان بیشتر گردشگرانی اند که در فصل گرما از ولایت‌ها و خارج کشور به بامیان می آیند.

آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان افزوده: در مجموع در بیشتر از سه ماه اول سال جاری خورشیدی بیش از ۱۰۰هزار گردشگر از مکان های تاریخی و دیدنی بامیان دیدن کرده اند.
وی از فراهم کردن سهولت های لازم برای گردشگران خبر داده گفته است:《ما برای جذب گردشگران بیشتر در بامیان امکانات و سهولت های لازم را فراهم میکنیم.》

گزارشگر:عبدالوصیل سخی زاده