امروز(پنج‌شنبه، ۱۰ حوت) جمنازیوم ورزشی اتحاد بامیان، در ساحه بازار بامیان گشایش یافت. شماری از سرمایه داران در این ولایت، این جمنازیوم ورزشی را به هدف حمایت ورزشکاران و رشد ورزش در این ولایت، ساخته اند.

یک جمنازیوم ورزشی جدید در ولایت بامیان گشایش یافت

امروز(پنج‌شنبه، ۱۰ حوت) جمنازیوم ورزشی اتحاد بامیان، در ساحه بازار بامیان گشایش یافت. شماری از سرمایه داران در این ولایت، این جمنازیوم ورزشی را به هدف حمایت ورزشکاران و رشد ورزش در این ولایت، ساخته اند.

ورزشکاران در بامیان، با مشکلات مالی،نبود امکانات ورزشی کافی و ورزشگاه های مناسب رو برو اند. محمد امان رهگذر، یکی از ورزشکاران در بامیان میگوید که به دلیل نبود امکانات و وضعیت اقتصادی خوب، سطح ورزش در این ولایت خیلی پایین است. وی افزود؛ اکثر ورزشکاران در بامیان، توان اقتصادی ندارند و به این علت از ورزش دوری میکنند. رهگذر، امیدوار است که سرمایه داران و صاحبان شرکت ها با ساخت چنین جمنازیوم ها با ورزشکاران همکاری کنند.

عظیم سعادت مسول فدراسیون فوتبال ولایت بامیان، میگوید که مشکلات ورزشکاران در بامیان به دلیل نبود امکانات و مکان های ورزشی و بی توجهی سرمایه داران، بیش از اندازه است و آنگونه که ورزشکاران حمایت مالی شوند، حمایت نمی‌شوند و اکثر ورزشکاران توان خیرید یک جوره بوت و یا لباس ورزشی را ندارند. وی می‌افزاید؛به تازگی آنان شماری از سرمایه داران بامیان را متقاعد کرده اند که این مکان ورزشی را بسازند. سعادت، از سرمایه داران دیگر نیز خواست تا در بخش ورزش در بامیان سرمایه‌گذاری کنند.

محمد ذکریا امین، یکی از بازيکنان فوتسال در بامیان، از ساخت اولین جمنازیوم ورزشی خصوصی در بامیان ابراز خوشحالی می‌کند و این را یک گام مثبت برای رشد ورزش در این ولایت می‌داند. این ورزشکار با آنهم از وجود مشکلات شاکی است و می‌گوید که ورزشکاران در بامیان با نبود امکانات ورزشی و ناتوانی مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. وی از مسولین این ورزشگاه خواست تا پول را که ورزشکاران در بدل استفاده از این مکان ورزشی می‌پردازند کاهش بدهند.

یکی از مسولین جمنازیوم ورزشی اتحاد بامیان، میگوید که، این مکان ورزشی را به هدف رشد ورزش به ویژه رشته فوتسال در این ولایت، ساخته اند. وی افزود؛ به هدف همکاری با ورزشکاران، بعد از گفتگو و مشوره با مسولین اداره تربیت بدنی و ورزش، درقسمت قیمت “تایم” برای ورزشکاران تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

سیدکفیل موسوی، سرپرست آمریت تربیت بدنی و ورزش ولایت بامیان، نیز تایید می‌کند که ورزشکاران در بامیان با مشکلات زیاد اقتصادی روبرو هستند. وی افزود که با مسولین جمنازیوم اتحاد بامیان گفتگو می کنند تا برای ورزشکان تخفیف بدهند. از سوی هم موسوی برای ورزشکاران اطمینان داد که آنان در تلاش ایجاد یک مکان ورزشی دولتی برای ورزشکاران اند.

در ولایت بامیان سه جمنازیوم ورزشی دولتی وجود دارد که سالانه آن را دولت به شرکت های قرار دادی به اجاره میدهد، محمد ذکریا یکی از ورزشکاران در بامیان، میگوید که هر قدر به یک قیمت بالاتر به اجاره داده شود شرکت های قراردادی پول بیشتری از ورزشکاران میگیرد، به باور محمد ذکریا این کار به نفع دولت است اما به نفع ورزشکاران نیست. وی از مسولین حکومت محلی می‌خواهد که در این بخش ورزشکاران را همکاری کنند.

محمد خان غازی به نمایندگی از اداره محلی بامیان به ورزشکاران اطمینان داد که امارت اسلامی با تمام ورزشکاران در سطح افغانستان همکار است. وی افزود؛هر همکاری که در توان ما باشد با ورزشکاران همکاری میکنیم، و از ورزشکاران خواست تا تلاش کنند دست آورد های خوب ورزشی به افغانستان داشته باشند.