شماری از مردم بامیان طی همایشی بازداشت زنان و دختران در این ولایت را شایعه خواندند

شماری از مردم بامیان طی همایشی بازداشت زنان و دختران در این ولایت را شایعه خواندند

امروز(جمعه،۱۳دلو) شماری از مردم مرکز ولایت بامیان در گردهم آیی نماز جمعه در مسجد جامع رهبرشهید، بازداشت زنان و دختران در این ولایت را شایعه خواندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابه محسنی یکی از متنفذین مردمی بامیان که در جمع نمازگزاران مسجد جامع رهبر شهید صحبت می‌کرد، بازداشت شدن دختران و زنان در بامیان را رد کرد و گفت: بامیان مردم باعزت دارد و دختران بد حجاب در این ولایت خیلی کم است و لازم نیست که کسی بازداشت کند.

عبدالعلی شفق، عضو کمیسیون مردمی ولایت بامیان، نیز در این جمع سخنرانی نموده گفت: مردم بامیان مردم مسلمان و عزتمندند و هیچ گاه اجازه بی حجابی و بی عفتی را به زنان و دختران خود نمی‌دهند. آقای شفق از مردم خواست تا شایعات بی اساس در مورد بازداشت شدن زنان و دخترا این ولایت را پخش و گسترده نکنند تا عزت و آبروی مردم این ولایت خدشه‌دار نشود.

این سخنان در حالی از سوی متنفذین بامیان در حضور نمازگزاران و خبرنگاران ابراز می‌شود که در حدود یک ماه اخیر، شایعه بازداشت زنان و دختران توسط منسوبین ارگان های مختلف حکومت سرپرست در کابل، بامیان و شماری از ولایت های دیگر در بین مردم و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کرده است.

گزارشگر: عبدالوصیل سخی زاده