مسابقه و نمایشگاه یک روزه آثار هنری در بامیان برگزار شد

مسابقه و نمایشگاه یک روزه آثار هنری در بامیان برگزار شد

امروز(چهارشنبه، ۴دلو) مسابقه‌ و نمایشگاه یک روزه آثار هنری در ولایت بامیان از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از ۷۰ اثر هنری شامل نقاشی، خطاطی، حکاکی،شبکه کاری،سوخته نگاری، مینیاتوری و تزئينات اسلامی به نمایش گذاشته شد.

صفی الله رائد رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان، هدف از برگزاری این مسابقه و نمایشگاه آثار هنری را حمایت و تشویق هنرمندان عنوان نمود.

آقای رائد به رسانه ها گفت که، در مسابقه و نمایشگاه آثار هنری ۴۲تن با به نمایش گذاشتن ۴۲ اثر هنری در این مسابقه شرکت کرده اند. وی افزود: برعلاوه این ۴۲ اثر، شمار دیگر از آثار هنری، نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ گفت: برای ۲۵ تن جوایز اهدا شد و برای سه تن که مقام اول، دوم و سوم را از آن خود کرده اند، جوایز نقدی نیز داده شد.

وی افزود: ریاست اطلاعات و فرهنگ در نظر دارد که در آینده، در هر سه ماه یک بار اینچنین نمایشگاه ها را برگزار کند.

خیرالله نوروزی، که بیش از ۲۵سال می‌شود با استفاده از رنگ روغنی، منظره های طبیعی و جا های تاریخی را به تصویر می‌کشد؛ با به نمایش گذاشتن نقاشی از پارک ملی بند امیر برنده مقام اول این مسابقه شد.
آقای نوروزی میگوید، که او علاقه ویژه یی به نقاشی و خلق آثار هنری دارد و به این کار رو آورده است.

مرضیه سادات، که از یک سال به این‌سو به هنر نقاشی رو آورده است از برگزاری این نمایشگاه ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید که، هنرمندان که آثار هنری خلق می‌کنند و قابل دید برای مردم نیست، از طریق این نمایشگاه ها می‌توانند آثار خود را برای مردم به نمایش بگزارند.

اشتراک کنندگان در این نمایشگاه که آثار هنری خود را به نمایش گذاشته اند، از برگزاری این نمایشگاه ابراز خوشحالی می‌کند و از مسئولان می‌خواهند که در آینده نیز، اینچنین نمایشگاه ها را برگزار کنند.

در دو سال پسین، این اولین بار است که مسابقه و نمایشگاه آثار هنری در بامیان برگزار می‌شود.

گزارشگر: عبدالوصیل سخی زاده