اولین ” تور گردشگری” از هرات به بامیان رسیدند

اولین ” تور” سیاحتی از هرات به بامیان رسید
هم‌زمان با روز عید سعید فطر، یکشنبه ۱۱ ثور، یک کاروان سیاحتی که تعداد شان به ۵۵ نفر می رسند از ولایت هرات به بامیان رسیدند.
بخاطر حضور این کاروان سیاحتی برنامه ” خوش آمدید” در هتل چهار برج هایلند برگذار شد.
این برنامه که به هدف خوش آمدید و ترویج صنعت گردش‌گیری توسط مسئولین هتل چهار برج هایلند ترتیب شده بود؛ محمدرضاناطقی مدیر این هتل از حکومت محلی خواست که برنامه‌ها و تسهیلات بیشتر بخاطر جذب گردشگران داخلی و خارجی در این ولایت روی‌دست بگیرند تا چرخه اقتصاد صنعت‌گردشگری در این ولایت به گردش در بیایند.
مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان، در این برنامه از تامین امنیت سیاحین اطمینان داد و گفت:” ما آمادگی‌های لازم را برای ورود سیاحین داریم و همه میتوانند با کمال‌خاطر از جاذبه‌ها و میراث‌های این ولایت دیدند کنند.
روستاپور یکی از شاملین برنامه ” تور گردشگری از شهر زیبای هرات الی بامیان باستانی” از حکومت محلی این ولایت خواست که موضوع ترویج فرهنگ گردشگری را برنامه‌ریزی کنند و این موضوع را در جلسه والیان مطرح کنند تا مردم از طریق آن‌ها از دیگر ولایات تشویق شوند به این ولایت سفر کنند.

گفتنی است که سالانه ولایت بامیان با توجه به داشتن ساحات دیدنی همچون بندامیر و بودای بامیان و ‌…، هزاران سیاح از این ولایت دیدن میکنند.

حمیدالله عارفی

۱۱ ثور ۱۴۰۱