سرباز، پاسدار ارزشهای فرهنگی،مدنی و سیاسی است

از ۹ حوت روز سرباز در بامیان گرامیداشت به عمل آمد

۹ حوت ۱۳۹۹
امروز( شنبه ) از نهم حوت روز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در بامیان طی محفلی در مرکز این ولایت گرامیداشت به عمل آمد.
در برنامه گرامیداشت از سربازان و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که مقامات محلی، نیروهای امنیتی، علما و متنفذین قومی، فعالان مدنی و مردم بامیان حضور داشتند، به سه تن از افسران فرماندهی پولیس بامیان رتبه داده شد و شمار زیادی ازاین نیروهای امنیتی از سوی حکومت محلی و مردم بامیان مورد تقدیر قرار گرفتند.
سید انور رحمتی والی بامیان گفت: قوای امنیتی و دفاعی افغانستان برای استقرار صلح پایدار و حفظ ارزشهای نوین جمهوری اسلامی افغانستان می جنگند. آقای رحمتی، از همکاری های مردم بامیان با نیروهای امنیتی و دفاعی یاد آوری نموده و به آن تاکید نمود.
سمنوال زبردست صافی فرمانده امنیه بامیان، در این برنامه به مردم بامیان اطمینان داد، که تا آخرین قطره خون خود که در بدن دارد از مردم دفاع میکند.
ابراهیم تولا به نمایندگی از فعالان مدنی، حمایت های همه جانبه جامعه مدنی را از نیروهای امنتی و دفاعی کشور اعلام نموده، گفت: تا آخرین توان خود از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت میکنیم.
استاد کریمی، گروه سرود آشیانه ثمر و تیم ترانه معارف، پارچه های هنری و ادبی خود- با محتوای حمایت از نیروهای امنیتی- در برنامه تجلیل از روز نیرو های امنیتی اجرا کردند.
به گفته والی بامیان،با توجه به فداکاری های برحق نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای دفاع از وطن و نوامیس ملی، نهم حوت از سوی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی درج تقویم کشور شده است.